خبر/

همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه تبریز و دانشگاه غازی ترکیه توسعه می‌یابد

1401/03/18 - 11:16 - کد خبر: 64854 نسخه چاپی

نصر:  با امضای قرارداد همکاری بین دانشگاهی بین روسای دو دانشگاه تبریز و غازی(Gazi) ترکیه، همکاری‌های علمی و آموزشی دو دانشگاه توسعه می‌یابد.

به گزارش نصر، پروفسور دکتر موسی ییلدیز، رئیس دانشگاه غازی (Gazi) کشور ترکیه، پروفسور دکتر احسان قلندر اوغلو معاون آموزشی رئیس دانشگاه غازی کشور ترکیه و پروفسور دکتر سلیمان تکللی رئیس دانشکده فناوری غازی کشور ترکیه با حضور و در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه تبریز، راه‌های توسعه همکاری مشترک دانشگاهی را مورد بررسی قرار دادند.
 دکتر صفر نصرالله زاده، رئیس دانشگاه تبریز، در این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه غازی ترکیه و هیات همراه وی با تاکید بر این‌که کشور ایران و ترکیه در گذشته‌های دور و این روزها به خاطر وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی همیشه رو به گسترش بوده است، تصریح کرد: مشترکات دو کشور باعث می‌شود که همکاری‌های این دو کشور در حوزه‌های مختلف با بهره گیری حداکثری از ابزار دیپلماسی علم و فناوری رو به گسترش باشد.
وی با بیان این‌که دانشگاه غازی یکی از دانشگاه‌های قدیمی با قدمت ۱۰۰ ساله، بزرگ و تاثیرگذار کشور ترکیه به شمار می‌رود، افزود: امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در این دانشگاه وجود دارد و به دلیل همین پتانسیل‌ها، دانشگاه تبریز آماده توسعه همکاری‌های مشترک علمی و آموزشی با دانشگاه غازی است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، توسعه دیپلماسی علم و فناوری با دیگر دانشگاه‌های جهان و به ویژه با دانشگاه‌های کشورهای همسایه و دوست را از جمله راهبردهای کلان این دانشگاه بر اساس سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد و اظهار کرد: این توسعه همکاری‌ها می‌تواند در حوزه‌هایی چون تبادل استاد و دانشجو، تشکیل گروه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، اجرای طرح های تحقیقاتی، برگزاری دوره های مشترک آموزشی، استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های آزمایشگاهی، فرصت مطالعاتی، انتشار کتاب، مقاله و مجله مشترک و ... باشد.
پروفسور دکتر موسی ییلدیز رئیس دانشگاه غازی کشور ترکیه هم ضمن ابراز خرسندی از حضور خود و هیات همراه وی در دانشگاه تبریز، گفت: دانشگاه تبریز از قدیمی ترین و جامع ترین دانشگاه‌های ایران است که با حضور در این دانشگاه و آشنایی با توانمندی‌های آن به یقین می‌توان همکاری‌های مشترک را در حوزه‌های مختلف گسترش داد.
وی ضمن اعلام آمادگی توسعه همکاری علمی و آموزشی دانشگاه غازی با دانشگاه تبریز، گفت: با امضای قرارداد همکاری مشترک، توسعه همکاری علمی و آموزشی دو دانشگاه در بخش‌های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، اجرای طرح تحقیقاتی و ... شتاب بیشتری خواهد گرفت.
دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز با اشاره به اهداف سفر هیئت رئیسه دانشگاه غازی کشور ترکیه از دانشگاه تبریز، گفت: این سفر بیشتر با هدف عقد قرارداد همکاری بین دانشگاهی و نیز تفاهم نامه تبادل اروپایی اراسموس پلاس و انجام مذاکرات در خصوص راه‌های ایجاد تعاملات عملیاتی است.
به گفته وی اکنون دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰۰ دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری‌های علمی و آموزشی دارد که بیشترین تعداد آن با دانشگاه‌های کشور ترکیه است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ امضای توافق نامه همکاری‌های مشترک و بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه تبریز از جمله دانشکده مهندسی مکانیک و پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه تبریز از جمله دیگر برنامه‌های رییس دانشگاه غازی و هیات همراه وی بوده است.
انتهای پیام/
همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه تبریز و دانشگاه غازی ترکیه توسعه می‌یابد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار