اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توسعه همکاری علمی دانشگاه تبریز با کشورهای حوزه قفقاز

رئیس دانشگاه تبریز گفت: ایجاد کریدور شمال و توسعه‌ همکاری علمی میان کشورهای حوزه‌ قفقاز در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با دانشگاه‌های عراق و ترکیه برگزار و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز منعقد شده تا دیپلماسی علمی دانشگاه با قدرت پیش برود.

توسعه همکاری علمی دانشگاه تبریز با کشورهای حوزه قفقاز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر نصراله‌زاده ظهر امروز در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: شهر تبریز، شهر علامه‌ها و شهیدان محراب چون آیت‌الله مدنی و آیت‌الله قاضی طباطبایی، لشکریان عاشورایی و فرماندهان دلاوری چون شهید باکری و یارانش بوده و دانشگاه تبریز نیز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: دانشگاه تبریز با ۷۵ سال سابقه‌ بعد از دانشگاه تهران، به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه ایران بوده و در میان پنج دانشگاه جامع و ۱۴ دانشگاه برتر کشور، افتخارآفرینی می‌کند.

نصرالله‌زاده گفت: بیش از ۲۱ هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته‌‌ کارشناسی، ۴۴۱ رشته‌ کارشناسی ارشد و ۳۰۳ رشته‌ گرایش دکترای در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تعداد ۲۰ دانشکده با بیش از ۹۰ گروه آموزشی در کنار انواع مراکز آموزشی و تحقیقاتی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

 رئیس دانشگاه تبریز همچنین در رابطه با زیربنای دانشگاه نیز تصریح کرد: فضای عمومی دانشگاه تبریز، هشت میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۸۷ متر مربع، زیربنای ساختمانی ۴۰۲ هزار و ۵۷۶ متر مربع و زیربنای در حال ساخت نیز ۴۰ هزار و ۸۵ متر مربع است.

وی گفت: با استقرار مدیریت جدید، تلاش همه‌جانبه‌ای در دانشگاه تبریز برای توسعه‌ دانشگاه در ابعاد متعددی آغاز شده است و برنامه‌ راهبردی دانشگاه، ماه‌ها قبل با استناد بر اسناد بالادستی و هم راستا با برنامه‌های پیشنهادی وزیر محترم علوم که در مجلس شورای اسلامی تأیید شده و به استحضار رسیده است، پس از طرح و تأیید در شورای دانشگاه به دستور هیأت امناء رسیده و مبنای پیشرفت و توسعه‌ دانشگاه در همه سطوح مدیریتی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز متذکر شد: این اجلاس از همه پشتیبانی‌های لازم و شاخص‌های ارزیابی برخوردار است و در مدت کوتاه دوره‌ مدیریتی ما، کارگروه‌های تخصصی برای ارائه‌ راهکارها و برنامه‌های عملی آغاز شده است.

وی با اشاره به کارگروه‌های مختلفی که در دانشگاه ایجاد شده است، بیان داشت: کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، تحقیقات و فناوری، دیپلماسی علمی و توسعه‌ همکاری‌های بین‌المللی و کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ پشتیبانی و توسعه‌ منابع تشکیل شده است همچنین سند معاونتی و دانشکد‌ه‌ای تهیه شده است که امیدواریم پس از ابلاغ و زمان‌بندی لازم شاهد پیشرفت دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود در خصوص اهم اقدامات انجام شده در دانشگاه تبریز یادآور شد: علاوه‌بر تشکیل کارگروه‌های مورد نیاز، وضعیت مالی تا حدودی ساماندهی و مطالبات کارکنان پرداخت شده‌ است و تعامل با استانداری و سازمان‌های مختلف و مدیران صنایع در بخش خصوصی و دولتی نیز انجام گرفته و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز برای برقراری ارتباط موثر دانشگاه و جامعه منعقد شده است.

نصراله‌زاده ادامه داد: در زمینه مستندسازی زمین‌های دانشگاه تبریز، پیگیری‌های لازم صورت گرفته و ارتباط مستمری با خیران برای ایجاد زمینه‌های مناسب و کمک به دانشگاه انجام شده است همچنین اتاق فکر دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی در دانشگاه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد کریدور شمال و توسعه‌ همکاری علمی میان کشورهای حوزه‌ قفقاز نیز در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با دانشگاه‌های عراق و ترکیه برگزار و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز منعقد شده است تا دیپلماسی علمی دانشگاه با قدرت پیش برود.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین خاطرنشان کرد: اقدام بعدی دانشگاه، استفاده از نیروهای مومن و علمی در بدنه‌ دانشگاه است و در این مورد، ضمن ایجاد سامانه‌ ساجد، هاب فناوری و نوآوری ایجاد و نیازهای کشوری و استانی را نیز احصا شده است.

وی در ادامه افزود: ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم در زمینه‌ گسترش مراکز رشد انجام شده و محصولات فناور خوبی در دانشگاه تولید شده است ضمن آنکه پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه نیز توسط وزیر محترم افتتاح می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: دانشگاه تبریز، اولین دانشگاه در ایجاد رستوران‌های مکمل و طرح تاک است که پنج رستوران در بخش خصوصی و در حوزه‌ دانشجویی احداث کرده است. همچنین آشپزخانه سبز که با سیستم بخار مرکزی کار کرده و سبب حفظ و ارزش سلامت غذایی می‌شود و ۸۰ درصد انرژی را هم صرفه جویی می‌کند نیز در دانشگاه تبریز تاسیس شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول