تبریز- ایران‌پرس: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید؛ جمعیت ایران یک درصد جمعیت کل جهان است اما تولید علم در ایران 2 درصد جهان بوده و این اتفاق بسیار مهمی است.

«محمدعلی زلفی‌گل» در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس در تبریز درباره جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان تصریح کرد، خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران رتبه 15علمی جهان را دارد و در بین کشورهای منطقه هم در جایگاه نخست قرار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد، جمهوری اسلامی ایران در سال 2021 بیش از 76 هزار سند علمی بین‌المللی منتشر کرد و ایران از بُعد کیفی  علمی جزو کشورهای برتر جهان محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت، امروز یکی از راه‌های ایجاد اشتغال، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و فعالیت این شرکت‌ها بسیار مهم است، چون  محصولات بر پایه دانش و نوآوری تولید می‌کند.  

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود، وقتی محصولی بر پایه نوآوری و دانش جدید تولید می‌شود و شرکت‌های دیگر این نوآوری را ندارند، محصول نوآوارنه رقابت‌ناپذیر و سبب می‌شود این محصول در میدان رقابت برنده باشد.

وی تصریح کرد؛ افراد تحصیل کرده و نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند و این مهم سبب می‌شود با دانش و نوآوری خودشان کیفیت محصولات را در میدان رقابت بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: 

حمایت صندوق‌های فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان

نمایشگاه صنعت ساختمان تبریز؛ نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان