خبر/

ترسیم نقشه راه بین دانشگاه تبریز و علوم پزشکی ضروری است

1400/12/15 - 09:48 - کد خبر: 59933 نسخه چاپی

نصر: روسای دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی بر ضرورت ترسیم نقشه راه و تقسیم کار بین این دو مجموعه و مراکز مرتبط با اشتغال تاکید کردند.

به گزارش نصر، رئیس دانشگاه تبریز روز شنبه در جلسه بررسی راهکارهای توسعه اشتغال دانش بنیان با اشاره به نقش دانشگاه ها در حل مسائل اجتماعی، گفت: رسالت دانشگاه ها در زمان حاضر ورود به مسائل جامعه و حل آنهاست و یکی از مسائل مهم جامعه در حال حاضر فارغ التحصیلان بدون شغل است که باید در این زمینه همفکری و هم افزایی صورت بگیرد.
دکتر صفر نصرالله زاده با بیان اینکه هم اکنون دانش آموختگان دانشگاهی در شغل های غیر مرتبط فعال شده اند، اظهار داشت: به دلیل عدم نیاز سنجی، نیروی انسانی زیادی از طرف دانشگاه ها پذیرش و فارغ التحصیل شده اند اما در شغل های نامربوط اشتغال دارند که این امر به ضرر آینده جامعه است.
وی ادامه داد: لازم است دانشگاه ها اعم از سراسری و علوم پزشکی با احساس مسئولیت اجتماعی بیشتر راهکارهای اساسی برای حل این مسئله ارائه کنند.
نصرالله زاده گفت: داشتن داده های مناسب در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های عوامل موثر در اشتغال زایی از قبیل دانشگاه، جامعه، صنعت، بازار و مدیریت منابع انسانی و مالی برای احصای مشکلات و ارائه راهکار علمی ضروری است.
وی افزود: با فعالیت مستمر و استفاده از تجارب افراد موفق در هر یک از عوامل فوق و همچنین تشکیل کارگروه های علمی و تخصصی می توان به راهکارهای مهم در زمینه اشتغال دانش بنیان و پایدار دست یافت.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت ترسیم نقشه راه و تقسیم کار بین دانشگاه ها و مراکز مرتبط با اشتغال، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه نگرش و فرهنگ نادرست درخصوص اشتغال و کار وجود دارد و ذائقه اشتغال جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل این نگرش در انتخاب شغل و فعالیت در جامعه دچار آسیب شده است.
بهمن نقی پور اظهار داشت: در این راستا ضروری است دانشگاه ها بحث های پژوهشی و علمی در خصوص آسیب شناسی مسائل اشتغال، تبیین چرائی و چگونگی به وجود آمدن مشکلات، سلامت روان و نقش آن در اشتغال انجام دهند.
وی با اشاره به گسترده بودن مسئله اشتغال و متعدد بودن دلایل مشکلات فرهنگی موجود در زمینه اشتغال، بر انجام همکاری اساسی بین همه سازمان های مختلف اجرایی از قبیل آموزش و پرورش، بخش صنعت، جامعه، بازار، رسانه ها تاکید کرد.
 انتهای پیام/
ترسیم نقشه راه بین دانشگاه تبریز و علوم پزشکی ضروری است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار