معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز:

پیشرفت علم و توسعه‌ صنعت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

1400/11/19 - 15:17 - کد خبر: 58767 نسخه چاپی

نصر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: انقلاب اسلامی آثار و برکات فراوانی را برای کشور ما به ارمغان آورد که یکی از مهمترین آنها، پیشرفت در حوزه‌ی علم و توسعه‌ی صنعت است.

به گزارش نصر، جلال شیری روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ماه، در مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین فجر انقلاب اسلامی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در کنار سایر آثار و برکات آن برای کشور ما و مردمان آزاده دنیا، حرف‌های بسیاری برای گفتن و دستاوردهای بسیار زیادی در زمینه توسعه‌ی علوم‌وفنون، پژوهش‌های نظری، کاربردی و بنیادی، تبدیل علم به فناوری، تبدیل نوآوری به فناوری و گسترش فناوری به بازار صنایع توسط دانشمندان و اهالی علم برای ما به ارمغان آورده است.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نمونه‌ای از این افتخارات، پیروزی و موفقیت دانشمندان ایرانی در بحث پیاده‌سازی، آزمایش و اجرایی کردن این علوم در زمینه‌ی واکسن کرونا بود که جهانیان را متحیر کرد و این فعالیت، منجر به شکستن حصر و انحصار طلبی علمی توسط دانشمندان کشور ما شد.
وی افزود: اگر کشوری بخواهد موفقیت‌های علمی خود را به جهانیان ثابت کنند باید در زمینه‌های علمی، پژوهشی و انقلابی به خوبی عمل کرده و خود را به جهانیان ثابت کند.
شیری خاطرنشان کرد: سال جاری که به تدبیر رهبر معظم انقلاب با شعار تولید، پشیتیانی و مانع زدایی‌ها مزین شده است، یکی از رسالت‌های عظیم اصحاب علم کمک به رفع معضلات علمی و ورود موضوعاتی است که کشورهای دیگر دور آنها مرز کشیده و در حصر خود قرار دادند و در مقابل این امر حتی تحریم را نیز بر روی میز داشته و عملیاتی می‌کنند.
وی متذکر شد: تکیه بر نیروهای داخلی، باور داخلی و بومی سازی علوم کشورهای قدرتمند که آن را در انحصار خود می‌دانند، یکی از بزرگترین وظایف ما است.
وی همچنین بیان کرد: کشور ما در رتبه بندی تولیدات علمی در صدر جدول جهان قرار دارد که این یک معجزه است و تنها به برکت جوانان انقلاب اسلامی محقق شده است، چرا که بسیاری از دانشمندان ما در طرح‌های پژوهشی بین‌المللی شرکت داشته و دعوت می‌شوند و نظرات و خود باوری آنها شرایطی را فراهم کرده است که دیگران محتاج این اساتید هستند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه تبریز و تمامی دانشگاه‌های استان و کشور از برخی از زمینه‌های علمی که شاید برای دشمنان ما غیر قابل باور باشد، عبور خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همانگونه که دانشمندان ما در بسیاری از عرصه‌ها رتبه‌های اول را کسب کردند، در این زمینه‌ها نیز متخصصان ما ورود کرده و به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)، مجاهدت مردم و منویات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب از این مرزها نیز عبور خواهند کرد.
وی در پایان تاکید کرد: باید باور باشیم و به دانشجویان خود نیز امید دهیم، آنها از یاس و رکود دور کرده و برای آینده کشور امیدوار کنیم که این مهم عین جهاد تبیین است و باید بدانیم که نصرت الهی با مجاهدان علمی است، بنابراین این جوانان آینده‌ای درخشان برای کشور ما رقم خواهند زد.
انتهای پیام
 پیشرفت علم و توسعه‌ صنعت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار