رئیس دانشگاه تبریز:

حضور میلیون‌ها نفر در صحنه‌های مقابله با استکبار، یکی از بزرگترین جلوه‌های انقلاب اسلامی است

1400/11/19 - 15:06 - کد خبر: 58766 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز گفت: انقلاب ما ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی داشت که پشتیبانی مردم و حضور میلیون‌ها نفر در صحنه‌های مقابله با استکبار یکی از بزرگترین جلوه‌های انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش نصر، صفر نصرالله زاده روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ماه، در مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: وجود رهبری فرزانه، مقتدر، دشمن شناس، عالم و واجد تمام ویژگی‌های لازم برای رهبری جامعه اسلامی از مختصات انقلاب شکوهمند اسلامی است.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: جهانیان و همه‌ی انسان‌های آزاده به انقلاب اسلامی فخر می‌کنند چراکه انقلاب ما تجلی حیات طیبه و تحقق بخش حاکمیت اسلامی بر تمامی جنبه‌های زندگی انسان‌ها است.
وی افزود: بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی ایران این انقلاب را انفجار نور نامید و رهبر معظم انقلاب نیز آن را نقطه عطف تاریخ با ویژگی‌های بسیار ارزشمند عنوان کرد که این امر، فوق‌العاده برای ما ارزشمند است.
نصرالله زاده گفت: برخورداری از پشتیبانی فقه و معارف شیعه، انقلاب اجتماعی همه جانبه بر پایه تحول بنیادین بر زندگی همه انسان‌ها، استواری بر ایمان، حاکم سازی فرهنگ توحیدی به جای فرهنگ استبدادی و شکل گیری بر مبنای نظم و انضباط انقلابی از ویژگی‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: در طول این سال ها مسیرهای پر فراز و نشیبی را طی کرده و خطرات بسیاری را تجربه کردیم که به واسطه ماهیت ضد استکباری و ضد سلطه طلبی این انقلاب است.
وی یادآور شد: جهانخواران و ستمگران و تعدادی از افراد به نحوی می‌خواستند با زیر سلطه قرار دادن انسان‌های ضعیف به اهداف خود برسند و در مقابل خواسته‌های این انقلاب مقاومت می‌کردند.
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه امروز ما بسیار خوشحالیم و این ایام الله را جشن می‌گیریم اما تکالیفی نیز داریم، بیان کرد: بسیاری از افراد در این مسیر پر فراز و نشیب نتوانستند انقلاب را همراهی کنند البته ریزش‌هایی نیز داشتیم اما رشدهایی هم بود.
وی اضافه کرد: جوانان ما سرمایه خوبی بوده و بسیار ارزشمند هستند و موفقیت‌های حیرت انگیزی را رقم زدند که این امر، شعار نبوده و حقیقت است و باید تولید علم، موفقیت‌ها، گسترش تمدن اسلامی، موفقیت در عرصه‌های نظامی و سلول‌های بنیادین را در دنیا منتشر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این موفقیت‌ها را باید دید و تبیین کرد، گفت: جهاد تبیین برخاسته از مبانی اعتقادی ماست که یکی از رسالت‌های بزرگ پیامبر(ص)، تبیین بود و مردم باید روایت و لایه‌های این دریای نور را ملاحظه کنند چراکه ما هم تکلیف داریم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را تبیین کنیم، به سمت تمدن نوین اسلامی برویم و به معنای واقعی کلمه، آن را در نظام اسلامی خود مستقر کنیم.
نصرالله زاده خاطرنشان کرد: در جنگ با دشمن خارجی علیرغم ملالت‌ها، مشکلات زیادی نداشتیم اما در جنگ نرم، دشمن در تمامی مکان‌ها وجود دارد و تعدادی از افراد ممکن است اطلاع نداشته باشند و آب در آسیاب دشمن بریزند.
وی همچنین متذکر شد: جنگ با رسانه و مقابله با آن زوایای خود را دارد که رهبر معظم انقلاب به آن بسیار تاکید کرده‌اند تا ارزش نظام اسلامی، پیشرفت و جایگاه خود در دنیا را تبیین کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: باید به دانشمندان خود اهمیت داده و آنها را تکریم کنیم و پیشرفت‌های خود را معرفی کنیم، دانشگاه‌ها در این زمینه رسالت بزرگی دارند تا بتوانند در یک روند عاقلانه و پیشرفته با توطئه‌های عظیم دشمن مقابله کنند.
انتهای پیام/
 حضور میلیون‌ها نفر در صحنه‌های مقابله با استکبار، یکی از بزرگترین جلوه‌های انقلاب اسلامی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار