رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز؛

دانشگاه تبریز آماده همکاری برای عقیم‌ سازی سگ‌های بلاصاحب است

1400/11/12 - 11:51 - کد خبر: 58314 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز با بیان اینکه موضوع سگ‌های بلاصاحب از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این دانشگاه آماده همکاری با دستگاه‌های متولی برای عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب است.

به گزارش نصر، سیدحسن موسوی، روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز افزود: موضوع سگ های بلاصاحب در جامعه موجب التهاب زیادی شده و نگرانی شهروندان به خاطر سلامت فرزندان شان کاملا منطقی و قابل درک است.
وی با بیان اینکه برای این مشکل باید چاره‌ای اساسی و بلندمدت اندیشید، اظهار داشت: باید در این مساله احساسات شهروندان را هم در نظر گرفت و به احساسات و عواطف آنان احترام قایل شد.
موسوی، با تاکید بر اینکه عقیم سازی این سگ ها باید با رعایت تمامی موارد بهداشتی انجام شود، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای همکاری با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در این راستا، انجام و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده  است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز در این نشست موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب را از مهم ترین دغدغه های شهرداری اعلام کرد و گفت: در چند ماه اخیر گزارش های زیادی در مورد پرسه سگ های بلاصاحب در نقاط مختلف شهر به این سازمان رسیده است و شهروندان از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند.
یونس فاتح، افزود: بعد از نشست های مختلف با کارشناسان مربوطه، تشکل‌های مردم نهاد حامی حیوانات و مسوولان ذیربط، تصمیم بر عقیم سازی این سگ ها گرفته شد و با همکاری دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه تبریز این تصمیم هرچه سریعتر و با رعایت تمامی نکات بهداشتی عملی می شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب حساس است، اظهار داشت: مردم از وجود این سگ ها در سطح شهر احساس نگرانی می‌کنند چرا که هم از لحاظ روانی بر روی مردم تاثیر می‌گذارد و هم باعث بی نظمی در اکوسیستم می شود.
گفته می شود در کلان شهر تبریز بیش از چهار هزار سگ بلاصاحب و سرگردان وجود دارد که هر از چند گاهی به دلیل ایجاد مزاحت برای مردم یا حمله به آنان سوژه رسانه می شوند.
انتهای پیام/
دانشگاه تبریز آماده همکاری برای عقیم‌ سازی سگ‌های بلاصاحب است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار