صاحبان صنایع به سراغ پژوهشگران بروند

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۱۲:۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۴۶۴۵
صاحبان صنایع به سراغ پژوهشگران بروند
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه پژوهش نقطه عزیمت کشور به سمت پیشرفت است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، حلقه وصل دانشگاه و صنعت هستند و صاحبان صنایع برای پیشرفت و بهره‌وری باید به سراغ پژوهشگران بروند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در آئین تجلیل از پژوهش‌گران برتر در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دانشمندان ما به جرم پژوهش و نوآوری، آماج حمله دشمنان قرار می‌گیرند، زیرا آنها قبول نمی‌کنند که کشوری مبتنی بر مبانی انقلاب، رشد و پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه اقدامات پژوهشی دانشگاه‌ها، گنجینه‌ای است که می‌تواند تمام عرصه‌ها را تحت پوشش قرار دهد، افزود: امروز دانشگاه‌های ما پژوهش‌محور بوده و به‌دنبال ثروت‌آفرینی می‌روند.

خرّم با تأکید بر اینکه محققان نباید برای جذب منابع و تسهیلات، در گیرودار سازمان‌ها و ادارات گرفتار شوند، گفت: همه بخش‌ها باید برای ارتقای کیفیت محصولات و رقابت در عرصه جهانی، به پژوهش‌گران و شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کشور، تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد برسد، افزود: آذربایجان‌ شرقی یکی از استان‌های برتر در حوزه پژوهش است و به دلیل تجارب و کارنامه گذشته و استعدادهای فراوان، می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نوآوری باید به گفتمان مدیریتی استان تبدیل بشود، افزود: برای تحقق این امر، راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فناوری ضروری است و اگر این اتفاق نیفتد، اکوسیستم فناوری استان ناقص می‌ماند.

خرّم همچنین بر اهتمام اساتید و روسای دانشگاه‌ها برای تربیت پژوهش‌گران تأکید کرد و گفت: بهره‌وری بالا در بخش تولید و صنعت، بدون پژوهش ممکن نیست و بخشی از بهره‌وری پایین، به خاطر نبود رابطه معنادار میان بخش صنعت و حوزه پژوهش است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان ‌شرقی می‌تواند محور علم و فرهنگ در منطقه باشد، بر تبادل دانشجو و استاد با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: این تبادل علمی مطمئنا دستاوردهای بسیاری را برای استان فراهم می‌کند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز