رئیس دانشگاه تبریز:

شهید چمران جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود

1400/03/31 - 16:28 - کد خبر: 46134 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که شهید چمران همواره در خط اول جبهه بود، گفت: انسان هرچه به مقام دست یابد و تحصیلات زیادی کسب کند، محافظه کار می‌شود ولی شهید چمران این‌گونه نبود، شهید چمران کسی نبود که جنگ را از پشت میز اداره کند بلکه او جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود.

به گزارش نصر، رضا مجیدی روز دوشنبه در جلسه گرامیداشت روز بسیج اساتید و سالروز شهادت شهید چمران، ضمن قدردانی از شور آفرینی برای انتخابات پر شور گفت: از تمامی کاندیداهایی که شرکت کرده ولی ستاد نداشتند و از کسانی که با وجود مشکلات پای صندوق‌های رای حضور یافتند، قدردانی می‌کنم.
 وی ضمن تبریک به رئیس جمهوری منتخب، گفت: آقای رییسی صادقانه به میدان آمد و اعلام کرد که رئیس جمهور همه‌ی مردم هستند، این یک مزیت است.
وی خاطرنشان کرد: شهید چمران بعد از این‌که در امریکا در رشته ی فیزیک پلاسما دکترا می‌گیرند، بعد از آن وارد یک مرکز پژوهشی می شود ولی در آنجا احساس می‌کند این مرکز، مرکز تولید سلاح‌ها و تجهیزات برای ناسا است که علیه کشورهای ما استفاده می‌شود، بعد از آن منصرف شده و روانه‌ی مصر می‌شود.
مجیدی ادامه داد: او بعد از گذراندن دوره‌هایی در مصر با همکاری برخی از عزیزان در ایران مدیر مدرسه صنعتی می‌شود.
وی بیان کرد: شهید چمران در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت و اما، ما آیا می‏ توانیم چنین هنری داشته باشیم؟ با خداست که دستمان را بگیرد و از ظلمات جهالت و نفسانیت برهاند. امیدواریم تمامی اساتید همواره در مسیر شهید چمران قدم بردارند.
انتهای پیام/
شهید چمران جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار