بررسی راهکارهای گسترش همکاری چهار دانشگاه آذربایجان شرقی با شرکت توسعه منابع انرژی توان وزارت دفاع

1400/03/29 - 16:31 - کد خبر: 46004 نسخه چاپی

نصر: راهکارهای گسترش همکاری مشترک چهار دانشگاه استان آذربایجان شرقی و شرکت توسعه منابع انرژی توان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشستی با حضور نمایندگان طرفین به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نصر، اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در این نشست با معرفی برخی توانمندی ها و دستاوردهای دانشگاه تبریز در حوزه منابع انرژی گفت: این نشست به منظور هم افزایی، انتقال دانش و تجربیات و بررسی و توسعه راهکارهای گسترش همکاری مشترک چهار دانشگاه استان آذربایجان شرقی و شرکت توسعه منابع انرژی توان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار و امید می رود این نشست موجب توسعه همکاری های بیشتر طرفین با توجه به ظرفیت های دانشگاه های استان شود.
وی در ادامه با بیان اینکه امروزه در دانشگاه های استان و به ویژه این چهار دانشگاه ( تبریز، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان و آزاد) ظرفیت های فراوانی برای حل مسایل و مشکلات صنعت و جامعه را دارند، تصریح کرد: اخیرا نیز دبیرخانه جامع صنعت استان به تصویب رسیده که با ایجاد کاگروه های مختلف در صدد حل مسایل و چالش های نیاز روز صنعت و جامعه هستیم.
به گفته وی با ایجاد این دبیرخانه هم افزایی و تولید دانش، علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه و صنعت با کمک محققان، اساتید و دانشجویان در حوزه های مختلف شکل گرفته و امید می رود گام های موثری در توسعه این منطقه و کشورمان برداشته شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه این دانشگاه با توجه به پتانسیل های که در حوزه های مختلف دارد، آماده توسعه همکاری با دیگر نهاد ها و سازمان ها و به خصوص با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، یادآور شد: دانشگاه تبریز با برخورداری 20 دانشکده از جمله دانشکده های مکانیک، شیمی، فیزیک، مهندسی شیمی و نفت، پژوهشکده فیزیک کاربردی، علوم طبیعی و همچنین با داشتن بیش از 100 مرکز رشد و نوآوری فعال از پتانسیل بالایی در زمینه همکاری با وزارت دفاع در حوزه صنایع انرزی برخوردار است.
وی توسعه همکاری بین المللی را از دیگر افتخارات این دانشگاه در حوزه ارتباطات بین المللی بیان کرد و افزود: دانشگاه تبریز در حال حاضر 230 تفاهم نامه همکاری مشترک با دیگر دانشگاه های خارج کشور دارد و در این ارتباط نیز دانشگاه تبریز متولی برقراری و ایجاد توسعه ارتباط دانشگاه های کشور با دانشگاه های حوزه قفقاز و ترکیه است.
برپایه همین گزارش، در این نشست در ابتدای جلسه دکتر فرزاد نماینده وزارت دفاع در استان با ارایه گزارش کوتاهی به برخی دستاوردهای استان در حوزه انرزی پرداخت.
به گفته وی در بین دانشگاه های استان، دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت و توانمندیهای که در عرصه های مختلف داشته و دارد، با وزارت دفاع همکاری مشترک خود را با راه اندازی مرکز هوا و فضا آغاز نمود.
لازم به ذکر است، در این نشست همچنین معاونان پژوهش و فناوری و نمایندگان برخی دانشگاه های شرکت کننده استان با ارایه گزارشی از ظرفیت ها و توانمندیهای دانشگاه های خودف خواستار توسعه همکاری مشترک با دانشگاه های خویش شدند.
یادآور می شود: این نشست با حضور معاونان پزوهشی و نمایندگان دانشگاه های تبریز، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان و آزاد و نماینده وزارت دفاع در استان و برخی مدیران شرکت توسعه منابع انرژی توان در راستای گسترش تعاملات موجود فیمابین شرکت توسعه منابع انرژی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برگزار شد.
بازدید از آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی و دیگر توانمندیها و ظرفیت های این چهار دانشگاه استان از دیگر برنامه های مدیران شرکت توسعه منابع انرژی توان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای توسعه همکاری مشترک بوده است.
لازم به ذکر است؛ دبیرخانه ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه تبریز مستقر است و دانشگاه تبریز دبیری این دبیرخانه را برعهده دارد.
انتهای پیام/
بررسی راهکارهای گسترش همکاری چهار دانشگاه آذربایجان شرقی با شرکت توسعه منابع انرژی توان وزارت دفاع نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار