انجام پروژه‌ های مشترک با دانشگاه‌های اروپایی/ دانشگاه تبریز دومین دانشگاه جامع کشور است

1399/12/20 - 16:00 - کد خبر: 39298 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه تبریز با اشاره به ارتقا رتبه علمی این دانشگاه در سطح جهانی، گفت: رتبه عمومی این دانشگاه از گروه ۹ تا ۱۰ هزار به ۸۰۰ تا ۹۰۰ ارتقا یافته است.

به گزارش نصر، "میر رضا مجیدی" امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه  به تشریح اقدامات دانشگاه تبریز در دوران شیوع منحوس ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه تبریز از زمان شیوع ویروس کرونا هرگز تعطیل نشد و با انجام اقداماتی که نیازمند زیرسازی های اولیه بود درصدد این بود تا کلاس‌ های تئوری به صورت مجازی برگزار شود ولی پژوهش‌های دانشگاهی برای دانشجویان ارشد و دکتری به صورت حضوری و عملی انجام می‌ شود.
وی افزود: باتوجه به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا زیرساخت‌ های آموزش مجازی برای ۲۳ هزار نفر جمعیت دانشگاه فراهم نبود، تجهیزات مختلف و پیشرفته فناوری ارتباطات و اطلاعات برای دانشگاه خریداری شد و بعداز عید نوروز سال ۹۹ کلاس‌ های مجازی آغاز شد.
وی به حضور ۶۰۰ دانشجوی غیربومی در خوابگاه‌ های دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: اکنون نیز با اینکه کلاس‌ ها مجازی برگزار می‌ شود ولی با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی ۶۰۰ نفر از دانشجویان غیربومی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول امر آموزش و پژوهش بوده و در خوابگاه‌ های دانشگاه مستقر هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ های آموزش مجازی تقویت شود، گفت: امکانات ما در کشور نیز کم است و باید بیشتر شود، به طوری که باید در تمامی روستاها و شهرهای کوچک نیز اینترنت پرسرعت فراهم شود تا دانشجویان در این شرایط کرونایی به راحتی به اینترنت وصل شده و در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.
وی به رعایت عدالت آموزشی با برگزاری مجازی کلاس‌ های درسی در دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد و گفت: با برگزاری کلاس‌ های مجازی می‌ توان عدالت آموزشی را برقرار است، با ارتقای زیرساخت‌ ها تفاوتی بین کلاس حضوری و مجازی وجود ندارد.
مجیدی به اثر تحریم‌ ها بر وضعیت دانشگاه‌ ها اشاره کرد و گفت: تحریم‌ های دشمنان اثر دوچندانی بر دانشگاه‌ ها داشته و مشکلات مختلفی در زمینه خرید تجهیزات و فناوری‌ های جدید داشته است.
وی به تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه تبریز ۷۰۰ دانشجوی خارجی دارد که بیشتر آن ها از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه هستند و عمده این دانشجویان خارجی در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند. تا دو سال پیش دانشگاه تبریز فقط ۷۰ دانشجوی خارجی داشت.
مجیدی به انجام پروژه‌ های مشترک با دانشگاه‌ های اروپایی اشاره کرد و گفت: ارتباطات بین المللی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌ های مطرح جهان گسترش یافته و پروژه‌های مشترکی با دانشگاه‌ های اروپایی و استرالیایی انجام می‌ دهیم. از نظر رتبه بین المللی در برخی رشته‌ ها ۱۰۰ تا ۱۵۰ جهان هستیم.
وی به وضعیت خوابگاه‌ های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با همکاری خیرین و صندوق رفاه وضعیت خوابگاه‌ها ارتقا یافته و ما از سطح سه و چهار به سطح یک و دو رسیده‌ایم.
وی به پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی که در کشور داریم، وزارت علوم به ما این اجازه را داده است تا با فروش اموال مازاد دانشگاه هزینه‌ های پروژه‌ها را تأمین کنیم.
مجیدی از مزایده خوابگاه شهرک امام تبریز خبر داد و گفت: خوابگاه شهرک امام ۲۰۰ واحد دارد که جزو اموال مازاد ما بوده و تصمیم داریم با فروش آن بخش اعظمی از مشکلات مالی حل شود.
رئیس دانشگاه تبریز، تمرکززدایی، افزایش کارایی دانشگاه ها و اثربخشی نظام آموزشی را از جمله مصوبات وزارت علوم و شورای مدیریت آموزش عالی اعلام کرد و گفت: طبق این مصوبه دانشجویان به یک سوم کاهش یافته اند و برخی دانشگاه‌ها باید تعطیل و برخی نیز تجمیع شوند که در استان ما هیچ دانشگاه دولتی تجمیع نخواهد شد اما برخی رشته‌ها باید ساماندهی شود.
مجیدی از احداث دانشکده فنی مهندسی فرآیند توسط خیر صنعت کار در این دانشگاه خبر داد و گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای ساختمان و دستگاه‌های این دانشکده هزینه می‌شود تا دانشجویان را برای صنعت آموزش دهد.
انتهای پیام/
انجام پروژه‌ های مشترک با دانشگاه‌های اروپایی/ دانشگاه تبریز دومین دانشگاه جامع کشور است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار