درخشش دانشگاه تبریز در میان دانشگاه‌های برتر جهان اسلام

1399/11/14 - 11:00 - کد خبر: 37096 نسخه چاپی

نصر: بر اساس رتبه بندی جدید دانشگاه های جهان اسلام ISC، دانشگاه تبریز همچنان در جمع برترین دانشگاه های جهان اسلام قرار گرفته است.

به گزارش نصر، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ISC در سال ۲۰۲۰ انتشار یافته و ۴۶ دانشگاه از ایران در میان ۲۸۲ دانشگاه از ۲۶ کشور اسلامی در لیست مربوطه حضور دارند که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنها است.
براساس این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز رتبه 75-51 جهان اسلام و رتبه نهم را در بین دانشگاه های ایران بدست آورده است.
همین گزارش حاکی است؛ در " رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام ISC"، دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل ۸۰۰ مدرک در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ در پایگاه وب آو ساینس ( WoS ) به ثبت رسانیده باشند. مهمترین شاخص و معیار رتبه بندی دانشگاه ها نیز بر اساس پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است؛ براساس مأموریت‌های دانشگاه‌ها، تعداد ۲۴ دانشگاه جامع کشور در این رتبه بندی حضور دارند. دانشگاه های جامع حاضر در این رتبه بندی عبارت از: دانشگاه تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، گیلان، اصفهان، یزد، کاشان، بوعلی سینا، رازی، سمنان، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، کردستان، مازندران، ارومیه، یاسوج، الزهرا، بین المللی امام خمینی، شاهد، شهرکرد و محقق اردبیلی است.
 یادآور می شود: از میان دانشگاه های ۵۷ کشور اسلامی، در مجموع ۲۸۲ دانشگاه از ۲۶ کشور در این نظام رتبه بندی حضور دارند و ۱۰ دانشگاه برتر حاضر در این رتبه بندی از کشورهای عربستان، ترکیه، ایران، مالزی، قطر و مصر بوده و در این ارتباط نیز بیشترین تعداد حضور دانشگاه ها متعلق به کشورهای ترکیه، ایران و مالزی است که به ترتیب ۸۰، ۴۶ و ۲۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی قرار دارند.  
بر پایه همین گزارش، دانشگاه تبریز در سال های اخیر در بسیاری از شاخص ها و موضوعات در رنکینگ های بین المللی در بین دانشگاه های برتر دنیا بوده که از جمله این افتخارات می توان به صعود ۶ پله ای این دانشگاه در برنامه ملی ارتقای دانشگاه های منتخب به تراز بین المللی، کسب رتبه دوم دانشگاه‌های جامع ایران و رتبه 601 تا 800 جهانی از نظر شاخص‌های آموزشی، استنادی و بین‌المللی بر اساس نظام رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ ، درخشش مجدد دانشگاه تبریز در نظام رتبه بندی شانگهای ۲۰۲۰ در حوزه های موضوعی مختلف و ... اشاره کرد.
انتهای پیام/
درخشش دانشگاه تبریز در میان دانشگاه‌های برتر جهان اسلام نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار