معرفی رئیس جدید دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز

۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۳۲۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۸۳


با حکم رییس دانشگاه تبریز، رییس جدید دانشکده علوم ریاضی این دانشگاه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز طی حکمی دکتر سید حمید رضا مراثی را به سمت رییس جدید دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز منصوب کرد.
در حکم دکتر مراثی آمده است: نظر به سوابق و تجارب ارزنده جناب عالی و با استناد به مفاد ماده ۶ آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به موجب این حکم، با حفظ سمت آموزشی، برای مدت دو سال به عنوان رییس دانشکده علوم ریاضی تعیین می شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و جلب مشارکت همکاران و صاحب نظران در حسن انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید باشید.
برپایه همین گزارش، دکتر سید حمید رضا مراثی دارای مدرک دکتری تخصصی از گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز است.
 یادآور می شود: رئیس دانشگاه تبریز همچنین طی نامه‌ جداگانه‌ای از خدمات دکتر حسین جباری خامنه که پیش از این ریاست دانشکده علوم ریاضی را بر عهده داشت، قدردانی نمود.
لازم به ذکر است؛ اولین گروه از دانشجویان ریاضی دانشگاه تبریز در مهر ماه 1330 به این دانشگاه وارد شدند و در حال حاضر نیز دانشکده علوم ریاضی به غیر از رشته آمار که در دوره کارشناسی  و دوره کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارند در رشته‌های ریاضی محض، ریاضی‌کاربردی و علوم  کامپیوترهرسه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بر پا بوده و مشغول تربیت نیروهای متخصص می‌باشد. همچنین گروه ریاضی دانشگاه تبریز از مهر ماه 1348 با پذیرش اولین دوره از دانشجویان کارشناسی ریاض در دانشکده علوم تاسیس شد و اولین مدیر گروه ریاضی نیز مرحوم دکتر محمد علی نوریخالچی بودند.


( ۱۴ )

نظر شما :