برگزاری سی و یکمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه­های منطقه (۳) کشور به میزبانی دانشگاه تبریز

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۳۱۴۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۷۲

سی و یکمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه­های منطقه (3) کشور به میزبانی دانشگاه تبریز و با حضور دکتر علم معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم  تحقیقات و فناوری و به صورت مجازی برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه  تبریز سی و یکمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه­های منطقه (3) کشور روز چهارشنبه مورخ 10/10/99 به میزبانی دانشگاه تبریز و با حضور دکتر علم معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم  تحقیقات و فناوری و به صورت مجازی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر علم معاون امور دانشجویان داخل وزارت عتف طی سخنانی ضمن اشاره به وظایف حوزه­های دانشجویی در این شرایط کرونایی، اظهار داشتند که حوزه­های دانشجویی نسبت به روال طبیعی فعال­تر شده­اند و در این شرایط سلامتی دانشجویان از اولویت این حوزه می­باشد.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت عتف همچنین ضمن اشاره به طرح آمایش آموزش عالی، طرح تغییر ساختار معاونت­های دانشجویی را در طول طرح آمایش دانستند و گزارشی از پیگیری سازمان امور دانشجویان در وزارت عتف از جمله پیشنهاد راه­اندازی 31 سازمان امور دانشجویان در 31 دانشگاه معین ارائه نمود.و از معاونین دانشجویی دانشگاه­ها خواست در این شرایط خاص از بودجه حوزه دانشجویی در جهت ارتقاء زیرساخت­ها، دادن بدهی­ها و آمادگی برای حضور دانشجویان احتمالاً در سال تحصیلی آینده استفاده کنند.

 در ادامه جلسه دکتر حسین امامعلی­پور دبیر منطقه (3) کشور و معاون دانشجویی دانشگاه تبریز ضمن تشکر از زحمات همکاران حوزه دانشجویی در دانشگاه­های منطقه (3) با توجه به شرایط خاص کروناییدر دانشگاه­ها و تشکر از دکتر علم به خاطر حضور در این نشست، با اشاره به اینکه دانشگاه­ها تعطیل نیستند افزود: که برخلاف تصور، فعالیت در حوزه­های دانشجویی در این شرایط سختر و حساس­تر شده است  و با اینکه تعداد دانشجویان در خوابگاه­ها و سلف­های غذاخوری کاهش پیدا کرده است اما دغدغه­های رعایت بهداشت، ضدعفونی کردن محیط و رعایت سلامت همکاران و دانشجویان ، همکاران حوزه دانشجوئی را  با چالشهای متعددی روبرو کرده است.

معاون  دانشجوئی دانشگاه  تبریز همچنین  مطالبی در رابطه با نحوه اسکان و تغذیه دانشجویان، شوراهای صنفی، طرح و ارتقاء خوابگاهها با کمک خیرین و صندوق رفاه، تغییرساختار معاونت­های دانشجویی، تغییر رویه در نحوه فعالیتهای مرکز مشاوره، بودجه معاونت­های دانشجویی،رستوران­های مکمل و خوابگاه­های خودگردان مطرح کردند.

در ادامه معاونین دانشجوئی دانشگاه­های منطقه (3) نظرات خود را در رابطه با مشکلات حوزه خود مطرح کردند شایان ذکر است دانشگاههای منطقه 3 شامل دانشگاه های ارومیه، بناب، تبریز، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، زنجان، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی ارومیه، صنعتی سهند، محقق اردبیلی، مراغه و هنر اسلامی تبریز میباشد و دبیرخانه آن در دانشگاه تبریز میباشد.


( ۲ )

نظر شما :