طراحی و ساخت سامانه هوشمند تشخیص پوشش ماسک در مرکز رشد ونوآوری دانشگاه تبریز

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰ کد : ۱۳۰۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۵۱

سامانه هوشمند تشخیص استفاده از ماسک درمرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز طراحی و ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر علی پورزیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به طراحی نرم افزار و ساخت لوازم سخت افزاری سامانه هوشمند تشخیص پوشش ماسک در مرکز رشد ونوآوری دانشگاه تبریز افزود: این سامانه با استفاده از تکنولوژی به روز یادگیری عمیق طراحی شده وبا دقت بسیار بالا و به صورت آنی، استفاده یا عدم استفاده از ماسک در افراد را تشخیص داده و هشدارهای لازم را بصورت سمعی وبصری بوسیله زنگ هشدار ویا رنگ اعلام می­کند.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه این دستاورد فنآورانه را در امتداد فعالیتهای شرکتهای مرکز رشد دانشگاه تبریز در عرصه پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا دانست و افزود: در شرایط کنونی شیوع بحران کرونا وضرورت استفاده از ماسک با استفاده از این سیستم و امکان اتصال به کنترل گیت ها و درب های ورودی ادارات، بانکها، سازمانها، کارخانجات، بزرگ وسایراماکن عمومی از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می کند.

دکتر حامد علیزاده مدیرشرکت مهندسی آذر صنعت کهربا تراشه، طراح این سامانه نیز با اشاره به سایر قابلیتهای فنی این سامانه افزود: این سامانه قابلیت یکپارچه سازی با سیستم دوربین های نظارتی موجود را دارا است و نیاز به هیچ سخت افزار اضافی ندارد. هم چنین در مکان هایی که مجهز به دوربین و یا رایانه نیستند، بصورت پکیج کامل شامل دوربین و پردازنده مستقل ارایه می شود و هیچ محدودیتی در تعداد افراد مورد بررسی و تعداد دوربین های نظارتی تحت کنترل ندارد.

مدیرشرکت مهندسی آذر صنعت کهربا تراشه سهولت نصب و بکارگیری، پشتیبانی و خدمات بیشتر و قیمت بسیار پایین را ازمزایای این سامانه نسبت به مشابه خارجی دانست و افزود: قیمت تمام شده محصول به نسبت تعداد دوربین حالت معکوس دارد و هرقدر تعداد دوربین زیاد باشد قیمت تمام شده محصول کمترخواهد شد.

 شایان ذکر است این شرکت مستقر در مرکز فناوری دانشگاه تبریز که در زمینه فناوری های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش سیگنال فعالیت می کند واز دیگر محصولات نوآورانه این شرکت، سامانه هوشمند تشخیص کلاه بهداشتی می باشدکه در خطوط تولید صنایع غذایی وجود پوشش کلاه بهداشتی در افراد را بصورت لحظه ای و خودکار بررسی کرده و هشدارهای لازم را اعلام می کند.

 

 


لینک دانلود فایل

( ۱۱ )

نظر شما :