انتخاب استاد دانشگاه تبریز به عنوان پژوهشگر برتر کشور

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۵ کد : ۱۳۰۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۸۷


در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور سال ۹۹، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز به عنوان پژوهشگر برتر کشور انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر بختیار فیضی زاده عضو هیات علمی گروه سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز، در بیست و یکمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری  که با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت حضوری - مجازی برگزار شد، عنوان پژوهشگر برتر کشور را در گروه علوم انسانی کسب کرد.
دکتر بختیار فیضی زاده، عضو هیات علمی گروه سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز است و جزو اساتید و پژوهشگران دانشگاه تبریز در بین ۲ درصد برتر دانشمندان جهان است.
این استاد دانشگاه تبریز علاوه بر سوابق درخشان در کارنامه علمی و پژوهشی خویش، پیش از این نیز به عنوان پژوهشگر برتر حوزه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه تبریز در سال ۱۳۹۴ و پژوهشگر برگزیده دانشگاه سالزبورگ در سال ۲۰۱۳ انتخاب شده بودند. عضویت در بنیاد ملی نخبگان ایران، کسب جایزه مقاله برتر تخصصی ترین کنفرانس بین المللی GIS با عنوان ( GI Science 2012)در دانشگاه کولومبوس آمریکا در سال 2012، کسب جایزه برتر (گرانت پژوهشی) از کمپانی ESRI (طراح نرم افزارهای Arc GIS ) برای ایجاد و توسعه مدلهای آنالیز حساسیت پذیری و عدم قطعیت سنجی برای توابع تصمیم گیری GIS و ... از جمله دیگر افتخارات دکتر فیضی زاده در سال های اخیر بوده است.
بر اساس همین گزارش، هر ساله در هفته پژوهش با برگزاری مراسمی از پژوهشگران و فناوران برتر کشور در حوزه‌های مختلف از جمله در گروه های علوم انسانی،‌ هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی،‌ علوم پایه، پزشکی و دامپزشکی تجلیل بعمل می آید که امسال نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا این آیین به صورت حضوری - مجازی برگزار شد.

 

 


( ۶ )

نظر شما :