قرار گرفتن دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه‌های جهان بر اساس نظام رتبه بندی یو.اس.نیوز

۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۲۷۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۴۱

 

بر اساس نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز»، دانشگاه تبریز همچنان در جمع بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، اخیرا ۳۱مؤسسه ایرانی بر پایه ویرایش ۲۰۲۱رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس٫ نیوز»، در میان مؤسسه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند که دانشگاه تبریز از جمله یکی از این دانشگاه های برتر جهان است.

بر پایۀ ویرایش ۲۰۲۱ نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز»، «Harvard University» با بیشترین امتیاز پیشگام است و در بین دانشگاه های ایران دانشگاه تهران در جایگاه نخست قرار دارد.

مؤسسۀ «یو. اس. نیوز» از ۱۳ سنجۀ کلیدی (آوازة جهانی پژوهشی، آوازة منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار همة استنادها، شمار انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی [نسب به کشور]، شمار همکاری جهانی، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت) برای ارزیابی مؤسسه‌ها بهره می‌گیرد.

یادآور می شود: یو.اس.نیوز یکی از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح دنیاست و از سال ۱۹۸۳ دانشکده های آمریکا را مورد رتبه بندی قرار داده است. این پایگاه با بیش از ۳۰ سال تجربه در رتبه بندی دانشگاهی، از سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها در سطح جهانی کرده است.

همین گزارش حاکی است: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲0 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 20 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.


( ۱۵ )

نظر شما :