گسترش همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۲۷۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۹۵

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و مدیر مجتمع مس آذربایجان( مجتمع مس سونگون) در دیدار و جلسه مشترکی با یکدیگر بر توسعه همکاری های مشترک تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ابتدای این جلسه ضمن آرزوی موفقیت و تبریک انتصاب مهندس علی بیات ماکو، به عنوان مدیر جدید مجتمع مس آذربایجان گفت: تعاملات علمی دانشگاه تبریز با مجتمع مس سونگون تاکنون بسیار موفق و عالی بود و امیدواریم این روند همچون گذشته ادامه داشته باشد.

 وی در ادامه افزود: نحوه این همکاری الگوی گسترش و تعاملات دانشگاه با سایر صنایع و سازمان ها را فراهم کرده و امید می رود، با نگرش مثبت شما همچنان این روابط روز به روز تداوم و گسترش یابد.

مهندس علی بیات ماکو مدیر مجتمع مس آذربایجان( مجتمع مس سونگون) نیز در این جلسه ضمن علاقمندی بر گسترش روابط علمی و پایبندی به استفاده از نظرات و رهنمودهای دانشگاهیان؛ خواستار ادامه همکاری در تمامی زمینه ها علی الخصوص در گسترش و راه اندازی صنایع پائین دستی صنعت مس شد.

مهندس میرزاپور مدیر پژوهش و فناوری مجتمع مس سونگون نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری به گسترش این روابط پیشنهاد کرد که با حمایت مدیر عامل مجتمع و همکاری دانشگاهیان با تعیین شرح خدمات طرحی با عنوان"بررسی، مطالعه و ارائه راهکار به منظور توسعه معدن مس سونگون در ابعاد فنی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی" ارایه شود که این امر موجب رونق صنعت مس در منطقه و گسترش همکاری های علمی مشترک را به دنبال خواهد داشت.

بر پایه همین گزارش؛ مجتمع مس سونگون در استان آذربایجانشرقی در 100 کیلومتری شمال شرقی تبریز و 25 کیلومتری شهرستان ورزقان در یک ناحیه کوهستانی واقع شده است.


( ۵ )

نظر شما :