نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

افتخار ایران اسلامی، داشتن جوانان فعال در حوزه علم و فناوری است

1399/07/15 - 10:04 - کد خبر: 28424 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: امروز افتخار ایران اسلامی داشتن جوانان فعال در عرصه‌های مختلف علم و فناوری است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در بازدید از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه و پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز، از مشاهده فعالیت‌های جوانان نخبه و دانشمند ایرانی در حوزه علم و فناوری ابراز خرسندی کرد.
وی افزود: مشاهده همکاری و ارتباط تنگاتنگ دانشگاه‌ها با بخش‌های مختلف صنعتی از جمله محاسن این نمایشگاه بوده و فعالیت‌ها و موفقیت‌های کشورمان در همه عرصه‌ها، به ویژه در حوزه صنایع هسته‌ای و نظامی نتیجه همکاری دانشگاه با صنعت است و باید به این جوانان آفرین گفت.
وی با اشاره به توجه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت حمایت و تشویق جوانان و نخبگان کشور در راستای گسترش علم و فناوری‌های نو در جامعه و همچنین ضرورت ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع، افزود: این موفقیت‌ها مرهون عزم و اراده جوانان، حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و روسای دانشگاه‌ها از این فعالیت‌ها و همکاری‌ها بوده و امیدواریم مسئولان از این جوانان حمایت کنند تا فناوری‌های نو در جامعه گسترش یابد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن قدردانی از فعالیت‌های دانشگاه تبریز در عرصه علم و فناوری، افزود: جادارد از زحمات ریاست دانشگاه تبریز و همکاران ایشان در گسترش ارتباط با صنایع و بهره گرفتن از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های جوانان در راستای حل نیازمندی‌های فناوری جامعه تشکر کنیم.

دانشگاه تبریز، پیشرفت‌های متعددی در نظام‌های رتبه بندی بین المللی کسب کرده است
رئیس دانشگاه تبریز نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش اجمالی فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانشگاه تبریز، افزود: دانشگاه تبریز به‌عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور و بزرگترین دانشگاه منطقه شمالغرب کشور، پیشرفت‌های متعددی در نظام‌های معتبر رتبه بندی بین المللی کسب کرده است.
میررضا مجیدی افزود: فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه بین المللی، پژوهش‌های جامعه محور، تولیدات فناورآنه و اختراعات متعدد در دوران کرونا، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و انجام فعالیت‌ها و پژوهش‌های کاربردی مهم در این عرصه، نشانگر مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه تبریز است.
وی با اشاره به اهم فعالیت‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه، بر عزم جدی مسئولان دانشگاه تبریز بر گسترش ارتباط با صنایع تاکید کرد و افزود: تبدیل علم و ایده به فناوری، نیازسنجی و رفع مشکلات فناورانه بخش‌های مختلف صنعتی استان، گسترش همکاری و استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بخش صنعت از اهداف دانشگاه تبریز است.
وی گفت: در این راستای ضمن تخصیص 50 هکتار از اراضی دانشگاه تبریز در سایت خلعت پوشان برای شرکت‌های فناور، با منطقه آزاد ارس در زمینه ایجاد کارخانه نوآوری دانشگاه در جلفا به تفاهم رسیده‌ایم.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این بازدید، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن حضور در محل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و مشاهده فعالیت‌ها، ابداعات از نزدیک در جریان مسائل و فعالیت‌های شرکت‌ها قرار گرفته و در پایان، با حضور در پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز از مرکز پلانتاریوم و امکانات سیستم دیجیتالی این مرکز بازدید کرد.
انتهای پیام/
افتخار ایران اسلامی، داشتن جوانان فعال در حوزه علم و فناوری است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار