طرح کفش‌های مهربانی به مناسبت فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)

۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۲۶۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۷۳

صَلَّی‌اللّهُ عَلَیْکَ یا أبا عَبْدِاللّه وَ عَلَی الْأرواحِ ألَّتی حلَّت بِفِنائِک...

چهل شب و روز است که از قصّه‌ی سرت بر نیزه می‌گذرد، اما خدا می‌داند دل زینب (س) چند بار خون شد و از جهل جماعت، درد شد و از فراق تو سیاهپوش گردید... چهل شب و روز است ملائک بر خاک حزین کربلا خون می‌بارند و بر گودال قتلگاهِ مولای دو عالم، زیارتِ عشق به جای می‌آورند، همه از عرش تا فرش بر حسین فاطمه می‌گریند، اما..... امان از دل زینب...

امسال با حال و هوای محزون دیگری، سال قمری به وقت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تحویل می‌کنیم که داغ فراق از حریم حرمش را به دل داریم. امسال قرار است اربعین را در غربتی از جنس امّ‌المصائب و کاروان هجرت‌کشیده و اسارت‌دیده‌اش، برگزار کنیم تا بماند در تاریخ که روزگاری شیعیان امیرالمؤمنین حیدر(ع)، به عشق مولایشان، محرّم و صفر را به رسم عاشقی، زنده نگه داشتند.

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، بسیج کارکنان شهدای دانشگاه، در نظر دارد به نیّت تسکین آلام قلوب عاشقان و عطرآگین نمودن فضای دل‌ها به شمیم بهشت و بوی سیب، بخشی از هزینه زیارت اربعین را به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرمان هدیه نماید و با تهیه کفش برای این کودکان، ارادت پایدار و راه و رسم ائمه معصومین علیهم السلام در اکرام ایتام و فقرا به منصه عمل و ظهور برساند.

براین اساس؛ از همکاران محترم و دانشگاهیان گرامی دانشگاه تبریز دعوت می‌شود در صورت تمایل به شرکت در طرح کفش‌های مهربانی، هدایای خود را به شماره حساب مندرج در پوستر طرح واریز نمایند. امید است برگزاری این طرح، بتواند به دست زهرای سه ساله حضرت رقیه (س) شافع و نجات‌بخش یوم‌الحساب‌مان باشد.


نظر شما :