نشست خبری رییس دانشکده فنی و مهندسی مرند با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۳ کد : ۱۲۶۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۸

 

نشست خبری دکتر ابوالفضل شهامت، رییس دانشکده فنی و مهندسی مرند به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1400-1399 با حضور جمعی از اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر شهامت، در این نشست گفت: این دانشکده از سال۷۴ تاسیس شده و از همان روز تاسیس مورد حمایت قرار نگرفته است، درحالیکه که دانشگاه های شهرستانهای بناب و مراغه بعد از شهر مرند آغاز و هم اکنون دانشگاهی مستقل شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشکده فنی و مهندسی مرند امسال حدود ۹۰۰ نفر دانشجو خواهد داشت، یادآور شد: در دانشکده فنی و مهندسی مرند سه رشته کارشناسی ریاضی،  مهندسی عمران و مهندسی نقشه برداری داریم که در کل ایران رشته سراسری کارشناسی ناپیوسته مهندسی نقشه برداری در شهر مرند وجود دارد.

رییس دانشکده فنی و مهندسی مرند همچنین با تاکید بر اینکه دراین دانشکده آزمایشگاهاتی وجود دارد که می توان گفت در شمال غرب کشور نمونه و بی نظیر هستند، گفت: ایستگاه دائمی GPS درحال تاسیس است که۱۶۰ میلیون تومان برای دستگاه های این ایستگاه هزینه شده است و تحرکات پوسته زمین در این ایستگاه رصد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک پهباد نقشه برداری هم خریداری شده است، افزود: دراین دانشکده برای نقشه برداری دستگاه های مولتی فرکانس وجود دارد که اکثرا در بیشتر مراکز آموزشی از دستگاه های تک فرکانسی استفاده می شود؛ این دستگاه ها تمامی فرکانس هایی که در ماهواره ها وجود دارد دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: این دانشکده  همچنین آمادگی دارد که با تمامی ارگانها هر نوع کمکی لازم باشد مخصوصا به جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی و موسسه زلزله ارائه دهد و اطلاعات در اختیار آنها بگذارد و آموزش های لازم نیز داده شود.

رییس دانشکده فنی و مهندسی مرند در پایان با تشکر از اهالی رسانه، از رسانه ها خواست تا با کمک خیرین شهر نسبت به اطلاع رسانی در خصوص تکمیل فضای دانشکده و گسترش آن اقدام کنند.

 


( ۲ )

نظر شما :