خبر/

آغاز به کار مرحله نهایی استارت آپ ویکند صنعت برق در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز

1399/04/19 - 09:38 - کد خبر: 23006 نسخه چاپی

نصر: مرحله نهایی استارت آپ ویکند صنعت برق باهدف انتخاب ایده‌های برتر با حضور رئیس دانشگاه تبریز، مدیران، اساتید و متخصصین شرکت‌های فعال در حوزه صنعت برق در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش نصر، میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه مبحث تأمین و مصرف انرژی یکی از اساسی‌ترین مباحث مطرح در دنیا و کشورمان است افزود: با چالش‌های متعدد فرهنگی، فنی و اقتصادی در این زمینه مواجه هستیم و بایستی با همکاری و همفکری متخصصین همه حوزه‌ها راهکارهای علمی و مفید برای رفع این مشکلات پیدا کنیم.
 
 
مجیدی فرهنگ گرایش به سوءمصرف و عدم توجه به اصلاح چالش‌های فرهنگی موجود در جامعه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود درزمینه مصرف انرژی عنوان نمود و افزود رفع این چالش‌ها با همکاری همه آحاد جامعه بایستی صورت پذیرد و دانشگاه‌ها نیز علاوه بر تحقیق و پژوهش‌های فنی و سخت‌افزاری درزمینه انرژی باید درزمینه تحول فرهنگی در اصلاح الگوی مصرف ارائه راهکار بنمایند.
مجیدی ضمن اشاره به برگزاری کلاسهای آموزش مجازی و آزمون های مجازی در دانشگاه‌ها، از زحمات و همکاری شرکت توزیع برق در تأمین برق دانشگاه‌ها علی‌رغم پیک مصرف برق در تیرماه تمجید کرد و افزود: زندگی امروزه و چالش‌های متعدد آن از قبیل بیماری ­های واگیر و آموزش مجازی نیاز جامعه را به صنعت برق بیشتر نموده است و ضرورتی همگانی است ضمن اصلاح الگوی مصرف متصدیان این حوزه را یاری نمائیم.
رئیس دانشگاه تبریز ضمن تمجید از احساس مسئولیت شرکت‌کنندگان در این رویداد علمی، اظهار داشت: مسئولیت‌پذیری و توجه جدی متخصصین و جوانان به حل چالش‌های کشور در حوزه انرژی نشان از بالندگی فکری و عزم جدی برای رفع مشکلات است و جوانان این کشور شایسته بهترین تقدیرها هستند.
در ادامه این نشست، اکبر فرج نیا،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از میزبانی دانشگاه تبریز گفت: امیدواریم بخش عمده فکرهای جدید متعلق به نسل جوان و پویا است و محوریت این افکار در دانشگاه‌ها متجلی می‌شود و همکاری صنعت و دانشگاه در این رویداد منجر به ارتباط هر چه‌بهتر دانشگاه  با صنعت و کاربردی نمودن  تحقیقات و ایده‌های علمی در راستای حل چالش‌های موجود در جامعه گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی انتخاب دانشگاه تبریز را برای میزبانی این رویداد انتخابی هوشمندانه توصیف نمود و افزود ایده برپایی این رویداد علمی – تجربی بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو و صنعت برق مبنی بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل استارت آپ­ها و تحقیقات علمی نخبگان کشور و به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و تحقیقاتی بین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در راستای همکاری با استارت آپ ها و شرکت‌های نوپا است.
فرج نیا، کاهش پیک‌بار، مدیریت مصرف انرژی و تحول دیجیتال  در صنعت برق  را از محورهای برگزاری این رویداد علمی و تجربی عنوان کرد و افزود:  طی فراخوان قبلی حدود 30 طرح و ایده در قالب محورهای رویداد از چندین استان کشور دریافت شده بود که بعد از داوری 17 طرح بر اساس شاخص‌های فنی و نوآورانه بودن، امکان تجاری‌سازی و عملیاتی نمودن در جامعه مداشتن مدل کسب‌وکار و اشتغال‌زایی به مرحله نهایی راه یافت و طی دو روز برگزاری این رویداد سه طرح برتر انتخاب و فرآیند تجاری سازی آن‌ها با همکاری شرکت‌های متخصص در این حوزه آغاز خواهد شد.
شایان ذکر است  این نشست  با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های مقابله  با  شیوع  ویروس کرونا  برگزار شد  و سخنرانان و شرکت کنندگانی نیز از جمله دکتر عبدالله امیر یاقوتی، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق تهران،  بصورت مجازی و از طریق سامانه  وبینار از سایر شهرهای کشور در این  رویداد شرکت نمودند.
انتهای پیام/
آغاز به کار مرحله نهایی استارت آپ ویکند صنعت برق در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار