خبر/

مقاله‌ محققان دانشگاه تبریز در میان مقالات پربازدید WOS

1399/04/09 - 16:56 - کد خبر: 22533 نسخه چاپی

نصر: مقاله‌ی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در جمع مقالات پربازدید و پراستناد پایگاه web of science قرار گرفت.

به گزارش نصر، مقاله دکتر رضا صفرعلیزاده، عضو هیئت علمی دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از مقالات پربازدید و در زمره جبهه تحقیق(Research Front) در پایگاه ESI,Essential Science Indicators و همچنین مقاله با تعداد دانلود بالا (Top downloaded paper) در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.
این مقاله با عنوان MicroRNA Replacement Therapy در مجله Journal of cellular physiology که در دسته مجلات Q1 با 5.09 IF: به چاپ رسیده که در عرض چند ماه اخیر ۳۶ بار به آن ارجاع داده شده است و در سال ۲۰۱۹ جزء مقالات Highly cited paper معرفی شده است.
در این مقاله به تکنیک جدید MicroRNA Replacement Therapy پرداخته شده است که در آن MicroRNA ها که مولکول های تنظیمی هستند و نقش مهمی در تنظیم بیان ژن در سلول‌ها دارند به داخل سلول‌ها ارسال و جایگزین می‌شوند.
همچنین این مقاله با مشارکت دکتر هما ملایی، اولین فارغ‌التحصیل دکتری ژنتیک مولکولی دانشگاه تبریز و عضو هیئت علمی حال حاضر دانشگاه بیرجند و زینب رستمی به چاپ رسیده است.
دکتر رضا صفرعلیزاده از سال ۱۳۹۰ به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت بوده و در سال ۱۳۹۴ به درجه دانشیاری ارتقا یافته و تاکنون راهنمایی ۹ رساله دکتری، ۲۰ پایان نامه کارشناسی ارشد را به عهده داشته و انتشار ۷۱ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تبریز است. معرفی به عنوان داوری برجسته برای انتشارات Elsevier و برای مجلهEuropean Journal of Human Genetics در سال ۲۰۱۸ از دیگر افتخارات وی است.
دکتر صفرعلیزاده هم اکنون مدیر گروه علوم جانوری دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز است.
انتهای پیام/
مقاله‌ محققان دانشگاه تبریز در میان مقالات پربازدید WOS خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار