اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مسابقه ایده‌پردازی خلاقانه درخصوص کاربری داخلی موزه شهــــدای 27 دی دانشگاه تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز از برگزاری مسابقه ایده‌پردازی خلاقانه درخصوص کاربری داخلی موزه شهــــدای 27 دی این دانشگاه خبر داد.

مسابقه ایده‌پردازی خلاقانه درخصوص کاربری داخلی موزه شهــــدای 27 دی دانشگاه تبریز

سجاد توحیدی امروز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مسابقه ایده‌پردازی خلاقانه درخصوص کاربری داخلی موزه شهــــدای 27 دی دانشگاه تبریز با بهره‌گیری از آثار ارزشمند اساتید، دانشجویان، هنرمندان و سایر علاقمندان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز به‌منظور ارج نهادن به مقام والای شهدای دانشجوی 27 دی 1365 این دانشگاه در نظر دارد از طریق فراخوان نسبت به برگزاری مسابقه ایده‌پردازی خلاقانه درخصوص کاربری فضای داخلی موزه و با بهره‌گیری از آثار ارزشمند اساتید، دانشجویان، هنرمندان و سایر علاقمندان اقدام نماید، یادآور شد: با برگزاری این مسابقه به این ترتیب، مفاهیم والایی نظیر ایثار، جهاد، شهادت، امید، خودباوری و اعتماد ملی در قالب ایده‌های کاربردی ماندگار فرا روی نسل جدید و ادامه‌دهندگان راه انقلاب قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا 29 مردادماه سال‌جاری فرصت دارند، طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی خود را در قالب متـن، عکـس، فیلـم، نقشـه یا تصـاویر سـه بعدی، فیلم کوتاه و ... به دبیرخانه این مسابقه ارسال نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، اضافه کرد: اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور مجاز به شرکت در مسابقه هستند و شرکت در این مسابقه هم رایگان اعلام شده است.

وی متذکر شد: نتایج مسابقه نیز 31 شهریورماه امسال  بعد از انجام مراحل داوری از طریق وب سایت دانشگاه تبریز به اطلاع عموم خواهد رسید و از این رو علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار می‌توانند به نشانی اینترنتی https://cultural.tabrizu.ac.ir/fa مراجعه نمایند.

گزارش فارس حاکی است، در 27 دی‌ماه سال 1365 در پی بمباران ددمنشانه دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعث عراق، 22 تن از دانشگاهیان این دانشگاه که در حال ساخت نافی خمپاره برای استفاده در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل شده و چهار تن از دانشجویان نیز به درجه جانبازی رسیدند.

عروج این 22 کبوتر خونین‌بال سبب گردید، دانشگاه تبریز به‌عنوان «مشهـد الشهدای دانشگاه‌های ایران» ملقب گردد. با توجه به قداست ویژه‌ای که این مکان بعد از شهادت این عزیزان پیدا کرد، در تاریخ 27 دی‌ماه سال 1388 این مکان به‌عنوان موزه شهدای 27 دی تغییر عنوان پیدا کرد و نمادهایی از جمله برخی از بقایای دستگاه‌های فنی مورد استفاده دانشجویان در آن زمان، دستگاه‌های طراحی شده توسط دانشجویان شهید، عکس، وصیت‌نامه شهدا و ... در این مکان قرار گرفت. همه ساله و طی مراسمی با حضور خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان گرانقدر این حادثه، یاد و خاطره آن شهدای عزیز گرامی نگه داشته می‌شود. 

انتهای پیام/ 60023/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول