نشست مجازی خیرین آموزش عالی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید

۰۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۲۰۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۴۰

 

دومین نشست مجازی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با خیرین آموزش عالی با هدف بهبود و ارتقاء خوابگاه­های دانشجویی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دومین نشست مجازی خیرین آموزش عالی با محوریت طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشگاهی با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان و بنیاد‌های خیریه دانشگاه ها، در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد.

در این نشست دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشکر از همت والای خیرین آموزش عالی بر اهمیت معنوی فعالیت های خیرین در آموزش عالی تاکید نمود.

دکتر غلامی ضمن اشاره به سابقه تاریخی انجام امور خیر در زمینه آموزش افزود کشور ما مملو از خاطرات و منابع موثق و غنای فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت است و افراد نامداری دراین حوزه فعالیتهایی انجام داده اند که موجب ارتقاء زیرساخت­های رفاهی در دانشگاه­ها شده­اندو امیدواریم این فعالیت­ها تداوم یابد.

وزیرعلوم ­تحقیقات و فناوری با اشاره به گسترش غیرهمسان امور آموزشی با امور رفاهی در سالهای گذشته افزود مجوز تشکیل دانشگاه و گسترش رشته های آن در سالهای قبل داده شده ولی امکانات رفاهی متناسب با آنها فراهم نشده است و از نظر امکانات رفاهی با محدودیتهایی مواجه هستیم.

وزیر علوم با بیان ساخت 460 هزار متر مربع فضای آموزشی و رفاهی به همت خیرین آموزش عالی در سال های گذشته افزود: اکنون در حال تکمیل و تجهیز 355 هزار متر فضای رفاهی و آموزشی هستیم که امیدواریم در این نشست به همت خیرین برنامه تکمیل و تجهیز خوابگاهها برای پذیرایی از دانشجویان در مهر ماه فراهم گردد.

دکتر غلامی ابراز امیدواری نمود در نشست­های آینده به­جای سخن گفتن از کمبودها بتوانیم از تکمیل پروژه­ها و بهبود وضعیت خوابگاهها و امور رفاهی سخن بگوئیم.

در ادامه این نشست دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیرو رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن ارائه گزارش اجمالی در خصوص تعداد و کیفیت خوابگاههاب دانشجویی افزود:

عملکرد آموزش عالی در سالهای اخیر رفع دغدغه اسکان و خوابگاه دانشجویان است ونبایستی دانشجویی به خاطر مشکلات رفاهی و نداشتن سرپناه از تحصیل در دانشگاه های خوب محروم شود.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به رتبه بندی خوابگاههای دانشجویی از سال 93 افزود: مساحت خوابگاهی ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار مترمربع است و از ۹۳ خوابگاه ها بین رتبه یک تا پنج تقسیم بندی و برنامه ارتقای سطح خوابگاه ها آغاز شد وتابحال توانسته ایم ۹۱۹ خوابگاه را ارتقاء بدهیم که ازاین آمار تعداد ۲۷۸ خوابگاه دارای رتبه چهار، ۱۴۶ خوابگاه دارای رتبه سه، ۱۲۱ خوابگاه دارای رتبه ۲ و ۲۹۶ خوابگاه دارای رتبه یک قرار هستند وامیدواریم با همت خیرین تعداد 59 خوابگاه سطح 5 موجود را نیز به مراتب بهتر ارتقاء بدهیم

رئیس سازمان امور دانشجویان دو عامل فرسودگی ساختمان خوابگاه ها و تراکم در خوابگاه ها را عامل تاخیر در پیشرفت برنامه های مد نظر دانست و افزود: از سال ۹۵ تا سال ۹۸ مبلغ ۲۰۹ میلیارد تومان صرف تعمیر و تجهیز خوابگاه ها کردیم و امسال هم اجازه دریافت وام به منظور ساخت خوابگاه برای ۲۸ دانشگاه صادر شده است.

در ادامه این نشست تعدادی از خیرین تامین بخشی از نیاز مالی دانشگاهها برای تکمیل و تجهیز خوابگاهها را تقبل نمودند.

همچنین در پایان نشست سامانه خیرین رفاه دانشجوئی با هدف تسهیل جمع آوری کمک های خیرین آموزش عالی برای ارتقاء امور رفاهی دانشگاه­ها افتتاح شد.

 


( ۱ )

نظر شما :