پذیرش بدون آزمون دانشجوی مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،دانشگاه تبریز برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

احمدی رئیس گروه حمایت از استعداد‌های درخشان دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در مقطع دکتری تخصصی، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه در نظر دارد معادل با ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور دکتری را به صورت مازاد بر ظرفیت و از طریق سهمیه استعداد‌های درخشان، با بررسی سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه علمی پذیرش نماید.

احمدی گفت: پذیرش دانشجو در تمامی رشته گرایش‌های مقطع دکتری دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور دکتری هستند، از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد، با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش، صورت خواهد گرفت.

او گفت:حائزین شرایط تا ۲۱ تیر ماه سال جاری فرصت دارند، ضمن مطالعه دقیق فراخوان و شیوه نامه پذیرش از طریق وب سایت رسمی گروه حمایت از استعداد‌های درخشان دانشگاه تبریز به آدرس dotsa.tabrizu.ac.ir، نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

احمدی افزود: سال گذشته مجموعاً ۳۴۹ نفر از طریق سهمیه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز پذیرش شده اند که از این تعداد، ۳۰۸ نفر در دوره کارشناسی ارشد و ۴۱ نفر در دوره دکتری تخصصی مشغول به تحصیل شده اند.

او گفت: دانشگاه تبریز در حال حاضر با حدود ۲۰ هزار دانشجو که بیش از ۵۰۰ نفر آن‌ها عضو گروه حمایت از استعداد‌های درخشان هستند، یکی از دانشگاه‌های بین المللی و سطح یک کشور است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار