رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد:

ضرورت افزایش همدلی مردم برای حل بحران کرونا

1399/03/26 - 15:02 - کد خبر: 21813 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز، تشکیل کارگروه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی برای بررسی ابعاد مختلف کرونا و ارائه راهکار برای مدیریت بحران کرونا و پساکرونا را از اقدامات دانشگاه‌ها در دوران کرونا برشمرد و بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، توانمندی‌های نیروهای نظامی و انتظامی، افزایش همدلی مردم و بالابردن اعتماد عمومی در حل بحران کرونا تاکید کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، میررضا مجیدی در جلسه هیات اندیشه ورز استان، با اشاره به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و روانی کرونا و تغییرات به وجود آمده در رفتارها و نگرش افراد، گفت: هرچند به واسطه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر کشورآثار سوء کرونا مضاعف شده است، اما باتوجه به همکاری و همدلی مردم و تدابیر مقام معظم رهبری و اقدامات دولت بخشی قابل توجهی از بحران به نحو مطلوبی مدیریت شده است.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای فناورانه دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه تبریز در دوران کرونا، افزود: کرونا با وجود تهدیدهای مختلف برای جامعه، فرصتی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرد تا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و علمی خود با سایر آحاد جامعه همکاری کنند که تولیدات فناورانه مختلف دانشگاه‌ها و گسترش آموزش الکترونیک مصداق بارز آن است.
بدرشکوهی، مدیر اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجانشرقی نیز در این جلسه، ضمن وسیع خواندن ابعاد اجتماعی و پیامدهای کرونا گزارشی از اقدامات استانداری در این زمینه ارائه کرد و گفت: هیات اندیشه ورز استان بستر مناسبی برای تصمیم گیری و ارائه راهکارهای علمی به کمیته اجتماعی ستاد پیشگیری ازکرونا در استان به شمار میرود و می‌توان از ظرفیت بالای علمی آن جهت ارائه تجارب و ایده‌های فکری برای مدیریت بحران کرونا و پیشگیری از آثار سوء آن در دوران پسا کرونا استفاده کرد.
دکتر محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با ارائه گزارش اجمالی درمورد وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: کادر درمان با تمام امکانات، همکاری و همدلی مردم از اولین روزهای شیوع بیماری به مدیریت این بیماری پرداخته و در بسیاری از موارد هم مردم به صورت فراگیر همکاری کردند و ضروری است آحاد مختلف جامعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مسئولان را در مدیریت بهینه بحران یاری کنند.
دکتر اصغر ایزدی جیران، مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در ادامه این نشست با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه بررسی ابعاد اجتماعی و فرهنگی بیماری کرونا در دانشگاه تبریز، گزارش مختصری از چاپ و انتشار کتاب «ابعاد اجتماعی و روانشناختی کرونا» مجموعه مقالات 15 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز ارائه کرد.
برخی از اعضای حاضر در جلسه نیز در ادامه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه‌های ابعاد اجتماعی و فرهنگی کرونا و پیامدهای آن در میان آحاد جامعه و همچنین اقدامات سازمان متبوع خود را بیان نموده و پیشنهاداتی در جهت تشریک مساعی و بهره گیری از تجربیات همدیگر ارائه کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، هیات اندیشه ورز آذربایجانشرقی با موضوع بررسی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و روانشناختی کرونا تشکیل جلسه داد.
جلسات هیات اندیشه ورز استان با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اعضای هیئت علمی و مسئولان استانی برگزار می‌شود و مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی استان به صورت علمی مورد بحث و بررسی قرارگرفته و راهکارهای علمی برای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف استانی پیشنهاد می‌شود.
انتهای پیام/
 ضرورت افزایش همدلی مردم برای حل بحران کرونا خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار