دانشگاه تبریز در جمع برترین دانشگاه‌های آسیا

بر اساس رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ پایگاه علمی تایمز، دانشگاه تبریز با کسب رتبه ۱۶۳ همچنان در جمع برترین دانشگاه‌های آسیا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در این رتبه بندی تعداد ۴۰ دانشگاه از ایران حضور دارند و پنج دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند که دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه‌های ۴۸، ۷۵ و ۸۳ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم ایران را از آن خود کرده‌اند.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۸۹ دانشگاه را از ۳۰ کشور با توجه به ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷.۵) و وجهه بین المللی (۷.۵) مورد ارزیابی قرار داد که در این رتبه بندی دانشگاه Tsinghua University و دانشگاه Peking University از کشور چین رتبه‌های اول و دوم را در بین دانشگاه‌های آسیایی به خود اختصاص داده‌اند.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود قرار داده است.

دانشگاه تبریز بیش از ۷۰ سال قبل با تاسیس ۲ دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجو یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.