اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

طراحی و ساخت پد الکترونیکی با قلم معمولی توسط دانشگاه تبریز

رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز گفت: پد الکترونیکی مخصوص آموزش‌های الکترونیکی و مجازی با استفاده از قلم معمولی در این مرکز طراحی و ساخته شد.

طراحی و ساخت پد الکترونیکی با قلم معمولی توسط دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز علی پورزیاد اظهار داشت: طراحی و ساخت این دستگاه توسط شرکت ایمن سهند پدیده از واحدهای مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز انجام گرفته است.

وی افزود: گسترش آموزش الکترونیکی در دوران شیوع کرونا و وجود برخی چالش‌ها در بازار تجهیزات آموزش الکترونیکی از قبیل کمبود کالا و قیمت بالای دستگاه‌های موجود، محققان این مرکز را بر آن داشت در راستای رسالت علمی و گسترش ارتباط دانشگاه با جامعه و رفع نیازهای آن اقدام به طراحی و ساخت پد الکترونیکی مخصوص آموزش الکترونیکی کنند.

پورزیاد با اشاره به قابلیت‌های منحصر به‌فرد این دستگاه افزود: کار با قلم معمولی و سازگاری با تمام سیستم‌های عامل از محاسن عمده این دستگاه است.

وی، قیمت بسیار پایین دستگاه نسبت به تجهیزات با کارآئی مشابه از قبیل قلم نوری و پد امضاء الکترونیکی موجود در بازار را از مزایای عمده این دستگاه برشمرد و تصریح کرد: قابل‌نمایش بودن مطالب نوشته ‌شده بر روی کاغذ معمولی، امکان استفاده آسان از دستگاه و بومی بودن اکثر قطعات از دیگر مزایای این طرح می‌باشد.

رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به نیاز جدی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی کشور به تجهیزات آموزش الکترونیکی در حال حاضر افزود: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز آمادگی کامل برای تجاری‌سازی و عرضه گسترده دستگاه و همکاری با ادارات و مدارس را دارد.

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز از زمان شیوع ویروس کرونا چندین دستاورد فنآورانه در راستای رفع نیازهای جامعه طراحی، تولید و توزیع نموده است و در حال حاضر نیز در مرحله آزمایش و تکمیل قطعات چندین طرح مهم می‌باشد که با اتمام تولید دستگاه‌ها اخبار تکمیلی به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول