طراحی و ساخت پد الکترونیکی با قلم معمولی توسط دانشگاه تبریز

رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز گفت: پد الکترونیکی مخصوص آموزش‌های الکترونیکی و مجازی با استفاده از قلم معمولی در این مرکز طراحی و ساخته شد.

طراحی و ساخت پد الکترونیکی با قلم معمولی توسط دانشگاه تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، پور زیاد رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز گفت: پد الکترونیکی مخصوص آموزش‌های الکترونیکی و مجازی با استفاده از قلم معمولی در این مرکز طراحی و ساخته شد.

 پور زیاد  افزود: طراحی و ساخت این دستگاه توسط شرکت ایمن سهند پدیده، از واحد‌های مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز انجام گرفته است.

او گفت: گسترش آموزش الکترونیکی در دوران شیوع کرونا و وجود برخی چالش‌ها در بازار تجهیزات آموزش الکترونیکی از قبیل کمبود کالا و قیمت بالای دستگاه‌های موجود، محققین این مرکز را بر آن داشت در راستای رسالت علمی و گسترش ارتباط دانشگاه با جامعه و رفع نیاز‌های آن اقدام به طراحی و ساخت پد الکترونیکی مخصوص آموزش الکترونیکی نمایند.

پور زیاد با اشاره به قابلیت‌های منحصر به‌ فرد این دستگاه افزود: کار با قلم معمولی و سازگاری با تمام سیستم‌های عامل از محاسن عمده این دستگاه است.

او قیمت بسیار پایین دستگاه نسبت به تجهیزات با کارآئی مشابه از قبیل قلم نوری و پد امضاء الکترونیکی موجود در بازار را از مزایای عمده این دستگاه برشمرد و گفت: قابل‌نمایش بودن مطالب نوشته‌شده بر روی کاغذ معمولی، امکان استفاده آسان از دستگاه و بومی بودن اکثر قطعات از دیگر مزایای این طرح می‌باشد.

رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به نیاز جدی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی کشور به تجهیزات آموزش الکترونیکی در حال حاضر افزود: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز آمادگی کامل برای تجاری‌سازی و عرضه گسترده دستگاه و همکاری با ادارات و مدارس را دارد.

 مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز از زمان شیوع ویروس کرونا چندین دستاورد فن آورانه در راستای رفع نیاز‌های جامعه طراحی، تولید و توزیع نموده است و در حال حاضر نیز در مرحله آزمایش و تکمیل قطعات چندین طرح مهم می‌باشد که با اتمام تولید دستگاه‌ها اخبار تکمیلی به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار