در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرواز ربات پرنده نما

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ربات پرنده‌نما می‌تواند با پرواز در میان پرندگان دیگر به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد.

خبرنگار: کریمان// پرواز ربات پرنده نماعلی ابراهیمی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما در زمینه ربات‌های پرنده فعالیت می‌کنیم و خوشبختانه تاکنون رشد خوبی داشته‌ایم.

او در ادامه گفت: ابتدا با ساخت و طراحی این ربات‌ها آغاز و سپس صفر تا صد آن را بومی‌سازی کردیم؛ به طوری که این ربات‌ها می‌توانند به صورت خودکار بدون اپراتور عملیات از پیش تعیین شده را انجام دهند و نیازی به کنترل آن‌ها نیست.

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این ربات‌ها توسط موقعیت‌سنج‌ها یا GPS در فضای باز کنترل می‌شوند و در فضا‌های داخلی از سنسور‌های مخصوص در آنها استفاده می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: یک نمونه از این ربات‌ها دقیقاً ربات پرنده‌نمای واقعی است؛ به طوری که می‌تواند به شکل پرنده‌های واقعی با حمل یک دوربین در میان پرنده‌های دیگر به پرواز درآید و به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد.

او تصریح کرد: ما می‌توانیم این ربات‌های پرنده را با کارکرد‌های متفاوت با سفارش مشتریان تولید کنیم و از این محصولات در صنعت نقشه‌برداری، امدادرسانی، آتش‌نشانی، بازرسی‌های عمرانی و پژوهش‌ها استفاده کنیم و حتی افراد امنیتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این ربات‌های پرنده کاملاً بومی‌سازی شده‌ و نسبت به نمونه خارجی خود از لحاظ قیمت و کیفیت بسیار مقرون به صرفه هستند.

ابراهیمی بیان کرد: از مزیت‌های محصولات ساخت داخل این است که قابلیت تعمیر و خدمات پس از فروش را دارد، اما در این راه همه باید دست به دست هم دهند تا چالش‌ها و موانع را از سر راه بردارند و ارگان‌های دولتی در راستای سهولت مجوز‌ها اقدام کنند تا افرادی مثل ما بتوانند با سهولت بیشتری کارهایشان را گسترش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.