امضای تفاهم‌نامه تحقیقاتی مدیریت اکتشاف وزارت نفت با دو دانشگاه استان

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه تحقیقاتی مدیریت اکتشاف وزارت نفت با دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تفاهم‌نامه تحقیقاتی مدیریت اکتشاف وزارت نفت با دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند به امضا رسید.

حجت‌الاسلام  آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: این تفاهم نامه در راستای گام دوم انقلاب است که در این مرحله می‌خواهیم ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم و نتیجه‌اش پژوهش‌هایی خواهد بود که می‌تواند به صنعت کشور کمک کند و ما آن را به فال نیک میگیریم.

او همچنین به حوزه تجهیزات نظامی پیشرفته در کشور اشاره کرد و گفت: تمامی این تجهیزات ناو‌های جنگی و زیردریایی‌ها همه با کمک جوانان و نخبه‌ها در دانشگاه‌های کشور و توان داخلی ساخته شده است که نشان از اقتدار علمی ما دارد.

هندی مدیریت اکتشاف وزارت نفت در این مراسم گفت: یکی از موضوعات اساسی شرکت نفت تعیین تکلیف مناطق مستعد و نفت خیز استو در همین راستا سعی داریم در بحث مطالعات زمین شناسی از پتانسیل‌های خود منطقه استفاده کنیم که با همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند قراردادی فی مابین امضا می‌شود.

 مجیدی رئیس دانشگاه تبریز هم گفت: دانشگاه تبریز در این مرحله وارو چرخه سوم شده و باید بستری در جامعه فراهم شود تا مسئولین از نخبگان دانشگاهی استفاده کنند، اما مسئولین هنوز به دانشگاه‌ها ایمان ندارند لذا حمایت از نخبگان یکی از موضوعات اساسی در تمامی زمینه هاست.

 قره باغی رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز گفت: به دنبال باور (ما می‌توانیم) هستیم، و صنعت نفت تا قبل از این وابسته به خارج از کشور بود، اما خوشبختانه با باروری که در دانشگاه‌های ما به وجود آمد دانشمندان ما این را به مرحله اجرا راسنده و به لطف خدا فرصتی فراهم شده که وزارت نفت به سراغ دانشگاه‌ها آمده تا نیاز کشور را در این زمینه برطرف کند.

در این پروژه دانشگاه تبریز متولی بررسی آنومالی‌های ژئو میکروبی منطقه دشت سراب را بر عهده دارد که احتمال وجود نفت در آن پیش‌بینی می‌شود و از روش‌های ژئو مایکرو بیولوژی به منظور بررسی آنومالی‌های نفتی استفاده می‌شود ومی‌توان فهمید که آیا در این منطقه نفتی هست یا خیر که در صورت وجود نفت، یک حلقه چاه توسط شرکت ملی نفت، حفاری می‌شود.

همچنین در بخش دیگر این پروژه دانشگاه صنعتی سهند قرار است منطقه شمالغرب کشور را از نظر مطالعات اکتشاف نفت اولیه انجام دهد که تعداد ۸ استان را تحت پوشش قرار می‌هد، اما تمرکز اصلی به حوزه‌های اصلی رسوبی است و در این مرحله بررسی‌های زمین شناسی اولیه، ناحیه ای، ساختاری و نقش گنبد‌های نمکی در شکل‌گیری حوضه‌های رسوبی منطقه مهم است که مناسب برای جاگیری نفت و گاز است، شناسایی می‌شود

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار