درخشش اساتید دانشگاه تبریز در نخستین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی

۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۰۵۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۹۲۳

 

کتاب های تالیفی و ترجمه جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز به عنوان کتاب برگزیده سال استان آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در نخستین دوره جایزه کتاب سال استان آذربایجان در بخش علوم خالص ریاضیات کتب تاریخچه ریاضیات، تألیف حسین سیفلو و در نقد ادبی کتاب  پارسی‌سرایان آسیای صغیر، تألیف: ویس دئیرمان چای، ترجمه اسدالله واحد به عنوان آثار منتخب این دوره انتخاب شد.

همچنین در بخش آثار شایسته تقدیر کتاب های از حوزه فلسفه و روان‌شناسی (آموزش کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم با سطح عملکرد بالا، تألیف پامیلا لیچ و سوزان کوری، ترجمه شهروز نعمتی و فریبرز فرهادی لنگرودی)، در بخش علوم خالص ریاضیات( آنالیز حقیقی، تألیف محمدحسین فاروقی و رضا احمدی)، در بخش زمین‌شناسی( انرژی زمین‌گرمایی: از مدل‌های نظری تا روش‌های اکتشاف و توسعه، تألیف اینگرید استوبر و کورت بوخر، ترجمه کمال سیاه‌چشم و محمد شهسواری‌بمی)، در حوزه علوم کاربردی پزشکی(آسیب‌شناسی بیماری‌های انگلی در حیوانات اهلی، تألیف منیره خردادمهر و احمد نعمت‌اللهی)، در بخش کشاورزی( مقدمه‌ای بر کشاورزی دقیق، تألیف حسین نوید) برگزیده این دوره از جایزه سال کتاب استان شدند.

یادآور می شود: در نخستین دوره جایزه کتاب سال استان آذربایجان درمجموع 161 عنوان کتاب مورد ارزیابی قرارگرفت که از این تعداد 7 عنوان کتاب، «برگزیده» و 15 عنوان کتاب «شایسته تقدیر» شناخته شد. از میان آثار برگزیده 5 اثر تألیف و 2 اثر ترجمه بودند و همچنین از میان آثار شایسته تقدیر، 12 اثر تألیف و 3 اثر ترجمه بود که برگزیدگان آن در آیین افتتاح هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز مورد تجلیل  و معرفی قرار گرفته بود.


( ۲ )

نظر شما :