طی حکمی از سوی وزیر علوم؛ استاد دانشگاه تبریز در کارگروه تولید بذر سبزی و صیفی منصوب شد

۰۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۰۵۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۸

 

دکتر محمد مقدم واحد، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز طی حکمی از سوی وزیر علوم، به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کارگروه تولید بذر سبزی و صیفی انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در متن حکم دکتر منصور غلامی به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  آمده است: به استحضار می رساند برنامه ریزی برای تولید بذر سبزی و صیفی مورد نیاز کشور با استفاده از ظرفیت های علمی داخل از جمله ضرورت های مهم بخش کشاورزی کشور است که نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی مسئول، تدوین برنامه جامع حداقل 7 تا 10 ساله، پشتیبانی مستمر دولت و حمایت از بخش خصوصی صاحب صلاحیت می باشد. بر این اساس ضمن تاکید بر اهمیت موضوع و اعلام حمایت همه جانبه از این برنامه بدین وسیله استاد ارجمند جناب آقای دکتر محمد مقدم واحد که از صاحب نظران برجسته در این زمینه هستند به عنوان نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کارگروه تولید بذر سبزی و صیفی معرفی می گردند.

بدیهی است ظرفیت های علمی و فنی موجود در دانشکده های کشاورزی و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری برای انجام این موضع مهم با وی همکاری خواهند داشت.

بر پایه این گزارش، دکتر محمد مقدم واحد، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز است که مدرک دکتری خود را در رشته اصلاح نباتات از دانشگاه ایالتی آیوا در آمریکا دریافت کرده و انتخاب به عنوان پژوهشگر نمونه آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز، محقق نمونه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، معرفی به عنوان چهره تاثیرگذار علم زراعت و اصلاح نباتات از سوی انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و انتخاب به عنوان پیشکسوت علم ژنتیک گیاهی کشور از طرف انجمن ژنتیک ایران، نخبه دانش ایران از سوی پایگاه استنادی جهان اسلامISC و... از جمله دست آورد های علمی این استاد دانشگاه تبریز است.


( ۱ )

نظر شما :